Adatkezelési tájékoztató
1. Bevezetés
A COOL JUMP Kft. (8000. Székesfehérvár, Tóvárosi lakónegyed 1. 1./1., a továbbiakban Szolgáltató, Adatkezelő) mint adatkezelő jelen Adatkezelési tájékoztatóban informálja a www.kajakiraly.hu webáruház Megrendelőit a személyes adatok kezelésének rendjéről annak érdekében, hogy Megrendelők megismerjék a Kajakirály adatkezelési - feldolgozási eljárását és a személyes adatok törlési lehetőségét.
A COOL JUMP Kft. fenntartja magának a jogot jelen Adatkezelési Tájékoztató bármikor történő megváltoztatására, az esetlegesen megváltoztatott tájékoztatót közzé teszi.
Adatkezelő felel azért, hogy minden adatkezelési tevékenysége összhangban legyen a jogi követelményekkel (különösen az általános adatvédelmi rendelet [GDPR] és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseivel), és a Megrendelő is indokoltan várhatja el a személyes adatainak ilyen módon történő kezelését.
Ha bármilyen kérdése van az Adatkezelő adatvédelmi gyakorlatával összefüggésben, bármikor felveheti a kapcsolatot az Adatkezelővel ezen az e-mail címen: cooljumpkft@gmail.com.
A Kajakirály elkötelezett Megrendelői és Partnerei személyes adatainak védelme iránt, kiemelten fontosnak tartja Megrendelői információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. A COOL JUMP Kft. a személyes adatokat bizalmasan kezeli, és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja. A COOL JUMP Kft. az alábbiakban ismerteti adatkezelési gyakorlatát:
Adatvédelemhez való jog és a választás lehetősége
A Megrendelőt megilleti a választás lehetősége, felhasználóként eldöntheti, hogy milyen információkat oszt meg az Adatkezelővel. A szerződés teljesítéséhez Adatkezelőnek szüksége van egyes információkra. Ehhez azonban nem mindig szükséges minden adat, amelyet a Megrendelő az Adatkezelő rendelkezésére bocsát.
Amennyiben Megrendelő egyáltalán nem akar információkat megosztani az Adatkezelővel, Adatkezelő nem tud szolgáltatást nyújtani a Megrendelő részére.
2. Adatkezelések
2.1 Éttermi adatkezelések
2.1.1 Vásárlói adatok
Az adatkezelés célja: az Adatkezelő 2484. Gárdony-Agárd, Balatoni út 68. cím alatti éttermében történő vásárlás, számla kiállítása, a vendégek nyilvántartása, a vásárlás és fizetés dokumentálása, számviteli kötelezettség teljesítése, vásárlói kapcsolattartás, törzsvendégkedvezmény biztosítása.
Az adatkezelés jogalapja: az adatkezelés a szerződés teljesítéséhez szükséges [GDPR 6. cikk (1) bek. b) pontja], továbbá jogi kötelezettség teljesítése [GDPR 6. cikk (1) bek. c) pontja, tekintettel a Számv. tv.169. § (2) bekezdésére].
A kezelt személyes adatok típusa: azonosítószám, dátum, időpont, név, cím, a vásárolt termékek megnevezése, mennyisége, vételára, fizetési mód, törzsvendégkedvezmény.
Az adatkezelés időtartama: a Számv. tv. 169. § (2) bekezdésének megfelelően nyolc év.
Kártyás fizetés esetén a bankkártya és a kártyás fizetési tranzakció adatait az Otp bank kezeli.
Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: a vendég (Megrendelő) nem kaphat névre szóló számlát. Adattovábbítások: Bankkártyás fizetés esetén a fizető azonosítója, a tranzakció összege, dátuma, időpontja,
Az adattovábbítás jogalapja: az adatkezelés a szerződés teljesítéséhez szükséges [GDPR 6. cikk (1) bek. b) pontja].
Adóalany természetes személy (pl.: egyéni vállalkozó, mezőgazdasági őstermelő) érintett esetén a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (1054 Budapest, Széchenyi u. 2.) felé továbbításra kerül:
- adóalany részére kibocsátott számla (Áfa. tv. 169. §) esetén: a termék beszerzőjének, szolgáltatás igénybevevőjének adószáma, amely alatt mint adófizetésre kötelezettnek a termék értékesítését, szolgáltatás nyújtását teljesítették, vagy adószáma, amely alatt az adó alóli mentesség termék közösségen belüli értékesítését részére teljesítették, vagy adószámának vagy csoportos általános forgalmiadó-alanyiság esetén csoportazonosító számának első nyolc számjegye, amely alatt, mint belföldön nyilvántartásba vett adóalany részére a termékértékesítést, szolgáltatásnyújtást teljesítették, feltéve, hogy a termék értékesítője, szolgáltatás nyújtója gazdasági céllal belföldön telepedett le, gazdasági célú letelepedés hiányában pedig lakóhelye vagy szokásos tartózkodási helye van belföldön; szolgáltatás igénybevevőjének neve és címe; a számla kibocsátásának kelte; a számla sorszáma, amely a számlát kétséget kizáróan azonosítja; az értékesített termék megnevezése, annak jelölésére - a számlakibocsátásra kötelezett választása alapján – az Áfa.tv.-ben alkalmazott vtsz., továbbá mennyisége vagy a nyújtott szolgáltatás megnevezése, annak jelölésére - a számlakibocsátásra kötelezett választása alapján – az Áfa.tv.-ben alkalmazott TESZOR’15, továbbá mennyisége, feltéve, hogy az természetes mértékegységben kifejezhető; teljesítés időpontja, előleg fizetése esetében a fizetendő adó megállapításának időpontja, ha az eltér a számla kibocsátásának keltétől; pénzügyi képviselő alkalmazása esetében a pénzügyi képviselő neve, címe és adószáma),
- számlával egy tekintet alá eső okirat (Áfa. tv. 170. §) esetén: az okirat kibocsátásának kelte; az okirat sorszáma, amely az okiratot kétséget kizáróan azonosítja; hivatkozás arra a számlára, amelynek adattartalmát az okirat módosítja; a számla adatának megnevezése, amelyet a módosítás érint, valamint a módosítás természete, illetőleg annak számszerű hatása. Nem adóalany természetes személy (magánszemély) érintett esetén a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (1054 Budapest, Széchenyi u. 2.) felé továbbításra kerül:
- számla esetén (Áfa. tv.169. § ): a számla kibocsátásának kelte; a számla sorszáma, amely a számlát kétséget kizáróan azonosítja; az értékesített termék megnevezése, annak jelölésére - a számlakibocsátásra kötelezett választása alapján – az Áfa.tv.-ben alkalmazott vtsz., továbbá mennyisége vagy a nyújtott szolgáltatás megnevezése, annak jelölésére - a számlakibocsátásra kötelezett választása alapján – az Áfa.tv.-ben alkalmazott TESZOR’15, továbbá mennyisége, feltéve, hogy az természetes mértékegységben kifejezhető; teljesítés időpontja, előleg fizetése esetében a fizetendő adó megállapításának időpontja, ha az eltér a számla kibocsátásának keltétől;
- számlával egy tekintet alá eső okirat esetén (Áfa. tv. 170. §): az okirat kibocsátásának kelte; az okirat sorszáma, amely az okiratot kétséget kizáróan azonosítja; hivatkozás arra a számlára, amelynek adattartalmát az okirat módosítja; a számla adatának megnevezése, amelyet a módosítás érint, valamint a módosítás természete, illetőleg annak számszerű hatása.
Az adattovábbítás jogalapja: az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges [GDPR 6. cikk (1) bek. c) pontja], az Áfa. tv. 10. melléklet 1., 2. és 4. pontjai alapján.
Adatfeldolgozók:
Név: COOL JUMP Kft.
Székhely: 8000. Székesfehérvár, Tóvárosi ln. 1. 1./1.
Az étterem POS és a kasszarendszerének karbantartásaÍ.
OTP Bank Nyrt., OFSZ
Az étteremben található kártyaolvasó terminálok üzemeltetéseÍ.
OTP Bank Nyrt., OFSZ
2.1.2 Rendezvények
Az adatkezelés célja: az Adatkezelő éttermében rendezvények tartása, minőségellenőrzés. Az adatkezelés jogalapja: az adatkezelés a szerződés teljesítéséhez szükséges [GDPR 6. cikk (1) bek. b) pontja].
A kezelt adatok köre: foglalási azonosítószám, a megrendelés és a rendezvény időpontja, a megrendelő neve, telefonszáma, e-mail címe, a részt vevő személyek száma, a rendelést felvevő munkatárs neve, az esetleges speciális kérés, ételérzékenység adatok, a megrendelés során megadott egyéb adatok (pl. a fogyasztás mennyisége a rendezvényen); személyesen, telefonon vagy e-mailben leadott rendezvény megrendelés esetében ugyanezek a személyes adatok.
Az adatkezelés időtartama: A rendezvényt követő egy hónap, on-line foglalás esetén 90 nap.
Adattovábbítás: nem történik.
Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: az érintett nem tud rendezvényt megrendelni .
2.1.3 Minőségi kifogások kezelése e-mailen, postai úton, visszavét
A személyesen, e-mailen vagy postai úton jelzett minőségi kifogásról az Adatkezelő munkatársa jegyzőkönyvet vesz fel.
Az adatkezelés célja: az Adatkezelő által kínált termékekkel, az általa nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatosan felmerülő minőségi kifogások kezelése, a kötelező jótállásról és a szavatossági és jogi igények intézésének eljárási szabályairól szóló rendeleteknek való megfelelés, továbbá a fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzés elősegítése.
Az adatkezelés jogalapja: az adatkezelés a szerződés teljesítéséhez szükséges [GDPR 6. cikk (1) bek. b) pontja] illetve a vendég neve, címe, az áru megnevezése, a vételár, a vásárlás időpontja, a probléma bejelentésének időpontja, a vásárlói kifogás leírása, a kifogás orvoslásának módja, érvényesíteni kívánt jog, az esetleges elutasítás indoka és a dátum adatok tekintetében adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges [GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja], tekintettel a Szav. r. 4. § (1) bekezdésére.
A kezelt személyes adatok típusa: a panasz egyedi azonosítószáma, a fogyasztó (vendég, Megrendelő) neve, lakcíme, a panaszbejelentés helye, ideje, és módja, az általa beküldött iratok, dokumentumok, egyéb bizonyítékok, a kifogás leírása, a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje és a jegyzőkönyvvezető neve, aláírása, illetve visszavét esetén a termék adatai.
Az adatkezelés időtartama: a Szav. r. 4. § (6) bekezdése alapján három év.
Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: az érintett nem tudja gyakorolni fogyasztói jogait.
2.1.4 Vásárlók könyve, panaszkezelés
Az Adatkezelő éttermében megtalálható a vásárlók könyve a vásárlói (vendég, megrendelői) észrevételek rögzítése céljából, a vendég azonban e-mailen és postai úton jelezheti panaszát és javaslatát.
Az adatkezelés célja: az Adatkezelő vásárlóinak (vendégeinek, Megrendelőinek) az üzlet működésével, továbbá az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgel, szolgáltatások nyújtásával kapcsolatos panaszainak és javaslatainak bejegyzése.
Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bek. c) pontja, mivel az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges, tekintettel a Kertv. 5. § (4) bekezdésére.
A kezelt személyes adatok típusa: a vásárlók könyvébe vagy más módon – különösen e-mailen – tett bejegyzések során megadott személyes adat.
Az adatkezelés időtartama: a vásárlók könyvébe tett bejegyzések másodpéldányai a bejegyzést követően haladéktalanul eltávolításra és elzártan – a folyamatos sorszámozás rendjének megfelelően – megőrzésre kerülnek három évig, a más módon beérkezett panaszok, javaslatok és az azokra adott válaszok is három évig kerülnek megőrzésre a Fgytv. 17/A. § (7) bekezdése alapján.
Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: az Adatkezelő nem tud személyre szóló választ adni a bejegyzést író vásárlónak.
2.1.5 Rendkívüli események
Az adatkezelés célja: az étteremben bekövetkezett rendkívüli események kezelése, azokról jegyzőkönyv felvétele.
Az adatkezelés jogalapja: az adatkezelő, illetve más személyek jogos érdeke fűződik a rendkívüli események kezeléséhez [GDPR 6. cikk (1) bek. f) pontja],
A kezelt adatok köre: a sérült neve, címe, telefonszáma, szülő/gondviselő neve, elérhetősége, a baleset dátuma, időpontja, a sérülés és a baleset leírása, az éttermi intézkedés leírása, az esetlegesen elsősegélyt nyújtó neve, tanú neve, címe, telefonszáma, elérhetősége, valamint a baleset helyszíne.
Az adatkezelés időtartama: A vendégbaleseti jegyzőkönyvek tekintetében öt év.
Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: lehetetlenné válhat a rendkívüli eseményből eredő jogok érvényesítése.
2.1.6 Talált tárgyak
Az adatkezelés célja: az Adatkezelő éttermében talált tárgyak nyilvántartása, a tulajdonos, ill. a találó értesítése.
Az adatkezelés jogalapja: az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges [GDPR 6. cikk (1) bek. c) pontja]; a jogi kötelezettség jogalapja: a Ptk. 5:54-55. §-a.
A kezelt személyes adatok típusa: a találás dátuma, időpontja, a találó személye, a talált tárgy megnevezése, annak ténye, hogy sikerült-e értesíteni a tulajdonost, a raktározás helye, a találó és átadás esetén az átvevő aláírása.
Az adatkezelés időtartama: Az adatok törlésre, megsemmisítésre kerülnek a talált tárgy tulajdonos általi átvétele vagy a települési jegyzőnek átadás esetén az átadást követően, értékesítés esetében a találástól számított egy év elteltével.
Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: az Adatkezelő nem tud eleget tenni jogszabályi kötelezettségének.
2.3 Vagyonvédelem
2.3.1 Elektronikus megfigyelőrendszer
Az Adatkezelő éttermében elektronikus megfigyelő- és rögzítőrendszer működik, melynek részeként kamerák kerültek elhelyezésre az üzlet teljes területén. A kamerák pontos elhelyezkedésére és a megfigyelt területekre vonatkozó további információk az adott egység tulajdonosánál-üzletvezetőjénél elérhető tájékoztatóban olvashatók.
Az adatkezelés célja: az emberi élet, a testi épség, valamint a vagyon, jelentős értékű pénz védelme, veszélyes anyag őrzése érdekében a jogsértések megelőzése, észlelése, az elkövető tettenérése, valamint a jogsértések bizonyítása.
Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének f) pontja, ugyanis az Adatkezelőnek jogos érdeke fűződik a vagyonvédelemhez.
A kezelt személyes adatok típusa: az Adatkezelő éttermének területére belépő személyek képfelvételeken látszódó arcképmása és egyéb, a megfigyelőrendszer által rögzített személyes adatai, a felvétel készítésének dátuma és időpontja. Az adatkezelés időtartama: felhasználás hiányában legfeljebb három nap
Az adatok tárolásával kapcsolatos információk: a felvételeket az étteremben található szervereken, fokozott adatbiztonsági intézkedések mellett tároljuk, így biztosított, hogy illetéktelen személyek ne tekinthessék meg és másolhassák ki a felvételeket.
Hozzáférés a képekhez: a kamerák aktuális képének és a felvételek megtekintésére az Adatkezelő COOL JUMP Kft. jogosultsággal rendelkező munkavállalói jogosultak, a felvételek adathordozóra rögzítésére is a COOL JUMP Kft. egyes munkatársai jogosultak a jelen tájékoztatóban megjelölt adatkezelési célok megvalósulása érdekében.
Naplózás: a rögzített felvételekbe történő betekintéseket és adathordozóra rögzítéseket az azt végző személy nevével, az adatok megismerésének okával és időpontjával jegyzőkönyvben rögzíti.
Az adatkezelés nyilvántartási száma.
A személyes adatok kezelője: az Adatkezelő.
Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó személyes adatok kezelésével összefüggően tájékoztatást kapjon, kérheti a rá vonatkozó – az adatkezelés jellegzetességeiből adódóan a felvétellel összefüggésben rögzített egyes – adatok (dátum, időpont) helyesbítését. Az érintett kérheti kezelt személyes adatai törlését, az adatkezelés korlátozását, valamint élhet adathordozási-, és tiltakozási jogával az adatkezelőnél.
Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és az adatkezelésre vonatkozó információkhoz hozzáférést kapjon a felvétel másolatának kiadása formájában. Az érintett csak olyan felvételről kaphat másolatot, amin más személy nem, vagy csak felismerhetetlen módon szerepel. Ha a fentiek nem teljesíthetők, az adatkezelő biztosítja az érintett számára, hogy megtekinthesse az őt (is) tartalmazó felvételt.
Adattovábbítás: szabálysértési vagy büntetőeljárás esetén az azokat lefolytató hatóságok, bíróságok felé. Az átadott adatok köre: a kamerarendszer által készített, releváns információt tartalmazó felvételek. Az adattovábbítások jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének c) pontja, tekintettel a Be. 261. § (1) bekezdése, a 308. § (2) bekezdésének a) pontja és a 376. § (2) és (3) bekezdései, valamint az Sztv.75. § (1) bekezdésének a) pontja és 78. § (3) bekezdése rendelkezéseire.
2.6 Kapcsolatfelvétel
2.6.1 Az Adatkezelő ügyféllevelezése
Amennyiben megkeresné Társaságunkat, a jelen tájékoztatóban megadott elérhetőségeken léphet kapcsolatba az Adatkezelővel. Az Adatkezelő minden hozzá beérkezett e-mailt a küldő nevével, e-mail címével, a dátum, időpont adatokkal és más, az üzenetben megadott egyéb személyes adatokkal együtt az adatközléstől számított legfeljebb öt év elteltével töröl.
Az adatkezelés célja: az érdeklődők kérdéseinek megválaszolása, visszakereshetőség biztosítása.
Az adatkezelés jogalapja: az adatkezelőnek jogos érdeke fűződik az érdeklődők kérdéseinek megválaszolásához, egymástól való megkülönböztetésükhöz, a visszakereshetőséghez [GDPR 6. cikk (1) bek. f) pontja].
A kezelt adatok köre: név, e-mail cím, dátum, időpont, és az üzenetekben megadott egyéb személyes adatok.
Az adatkezelés időtartama: öt év.
Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: az érintett nem tudja felvenni a kapcsolatot az Adatkezelővel.
2.6.2 Jelentkezés álláshirdetésekre
A cooljumpkft@gmail.com e-mail címen lehetőség van állásra jelentkezni.
A személyes adatok kezelője az Adatkezelő.
Az Adatkezelő a kiválasztási folyamat során, és azt követően egy évig munkaerőkiválasztási célból, valamint - kiválasztás esetén - a létesítendő munkaviszonnyal vagy foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonnyal - beleértve az annak megkezdésével, előkészítésével - kapcsolatos információk közlésének, megosztásának céljából kezeli a megadott személyes adatokat.
Az Adatkezelő az álláspályázók által papír alapon vagy elektronikusan beküldött önéletrajzokat, pályázatokat tárolja. A beküldött pályázatokhoz kizárólag az Adatkezelő munkaerő-kiválasztással foglalkozó munkavállalói férhetnek hozzá. A munkáltató a kiválasztási eljárás során személyes interjú során győződik meg a pályázó alkalmasságáról. A folyamat során jegyzetek készülhetnek.
Az adatkezelés célja: az Adatkezelőnél betöltendő állásra történő jelentkezés, a kiválasztási eljárás lebonyolítása, ideértve a személyes interjúk lefolytatását, valamint a szükséges kapcsolattartást.
Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes hozzájárulása a GDPR 6. cikk (1) bek. a pontja alapján.
A kezelt személyes adatok típusa: név, állandó lakcím, tartózkodási hely, telefonszám, e-mail cím, születési hely, idő, állampolgárság, az álláslehetőség megismerésének forrása, hány órában és milyen napszakban tudja vállalni a munkát, a munkavégzést befolyásoló rendszeres elfoglaltság időpontja, időtartama, legmagasabb iskolai végzettség (iskola neve, szak, végzés éve), a folyamatban lévő tanulmány adatai, nyelvtudásra vonatkozó adatok, legutóbbi munkahely adatai (megnevezés, beosztás, munkaviszony időtartama, kilépés oka), munkatapasztalat területe, vállalható utazási idő, az elfogadható nettó fizetés, valamint a kísérőlevelek, önéletrajzok, pályázatok és az azokban megadott egyéb személyes adatok, továbbá a személyes interjúztatás ténye és az interjúk során rögzített egyéb információk.
Az adatok törlésének határideje: a pályázat benyújtásától számított egy év.
Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: az érintett nem tud jelentkezni az Adatkezelő által közzétett állásajánlatokra.
Adatfeldolgozók:
2.7 Házhozszállítással kapcsolatos adatkezelések
Adatkezelőhöz megrendeléseket lehet leadni a kajakiraly.hu webshop-on, a foodpanda.hu webáruházon (itt ugyanúgy kapnak és kezelnek személyes megrendelői adatokat, mint a kajakiraly.hu webshopból érkező rendeléseknél, a Netpincér/Foodpanda ÁSZF és Adatkezelési Szabályzatai alapján), és telefonon keresztül.
Ez utóbbinál ugyanazokat a személyes adatokat kérik el, mint a webshopos regisztrációnál, kivéve e-mail cím, az alapján rögzítik a rendszerben. Ha már rendelt korábban, akkor a további rendelései alkalmával a diszpécser akár név+cím, akár név+telefonszám alapján be tudja azonosítani. Ha törzsvendég kedvezményt ad neki az étterem, akkor elkéri és rögzíti az e-mail címét is.
2.7.1 Foodpanda (Delivery Hero Hungary Kft.) együttműködés keretében Az Adatkezelő, valamint a Delivery Hero Hungary Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató vagy Foodpanda) önálló adatkezelők a www.foodpanda.hu weboldalon (Weboldal) vagy a Foodpanda Applikáción (a továbbiakban a Weboldal és az Applikáció együttesen: Foodpanda Felületek) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatások tekintetében, amelyeknek keretében az Adatkezelő termékeit rendelik meg természetes vagy jogi személy felhasználók (a továbbiakban: Felhasználó vagy Megrendelő).
Az Adatkezelő fentiekkel kapcsolatos adatkezelésére az alábbi feltételek irányadók: “Általános Szerződési Feltételek A FOODPANDA ÉS A FOODPANDA SZÁLLÍTÁS SZOLGÁLTATÁSOKAT IGÉNYBE VEVŐ FOGYASZTÓK RÉSZÉRE” elnevezésű általános szerződési feltételek, amelynek elérhetősége: https://www.foodpanda.hu/contents/aszf (a továbbiakban: ÁSZF).
A Megrendelőre vonatkozó személyes adat a Szolgáltató, valamint az Adatkezelő közötti szerződés, valamint a Felhasználók és Szolgáltató, valamint a Felhasználó és az Adatkezelő közötti szerződés megkötéséhez és teljesítéséhez a következő esetekben kerül kezelésre az Adatkezelő által: 2.7.1.1. Megrendelés és kiszállítás A megrendelés elküldését követően a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja alapján a Szolgáltató a megrendeléssel kapcsolatos információk (rendelési szám, dátum, időpont, a megrendelt termékek neve és ára) mellett továbbítja a Megrendelő nevét és telefonszámát is az Adatkezelő részére. Az adattovábbítás szükséges a megrendelés azonosításához, a futárral való egyeztetéshez, a termékek kiszállításához.
Az Adatkezelő a kapott adatokat a termékek futárnak való átadását követően nem tárolja, kivéve, ha a Megrendelő a megrendelése elküldésekor névre szóló ÁFÁ-s számlát kér. ÁFÁ-s számla Megrendelő általi igénylése esetén a Foodpanda a Felhasználó címét is átadja az Adatkezelő részére. ÁFÁ-s számla igény esetén az így átvett adatokat a vásárlás és fizetés dokumentálása, valamint a számviteli kötelezettség teljesítése érdekében a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) és c) pontja alapján Számv. tv. 169. § (2) bekezdésére is tekintettel 8 évig saját kasszarendszerében kezeli Adatkezelő.
2.7.1.2. Panaszok kezelése
A Megrendelő személyes adatait a Szolgáltató a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja alapján továbbítja az esetleges ÁSZF 4.3 pont alá eső Panaszok kezelése céljából az Adatkezelő részére. Az adattovábbítás tényéről, azzal egy időben, vagy azt megelőzően a Szolgáltató email útján tájékoztatja a Megrendelőt, az adattovábbítás címzettjének név, székhely, adatkezelési tájékoztató elérhetősége adatokkal történő megjelölésével.
Amennyiben a Szolgáltató érdekkörébe tartozó panasz (ÁSZF 4.4 pont) jut az Adatkezelő tudomására vagy a Panasz az Adatkezelő érdekkörébe (ÁSZF 4.3 pont) tartozik, de a Szolgáltatót is érintheti, úgy a Megrendelő személyes adatait az Adatkezelő a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja alapján továbbítják a Panaszok kezelése céljából és/vagy a Panasz megválaszolása céljából a Szolgáltató részére.
Az adatokat fogadó Adatkezelő a panaszok és minőségi kifogások kezelésének céljából a kapott és az ügy elintézése során keletkezett adatokat a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) és c) pontja alapján tekintettel a Fogytv. 17/A. § (7) bekezdésére is, 3 évig kezeli.
Adatfeldolgozó:
Web ITem Kft. (70/5312-654, info@item.hu) feladata az online tárhely biztosítása.
2.7.2.1. Panaszok kezelése
A Felhasználó személyes adatait (teljes név és e-mail cím, valamint a panasz benyújtásával a Szolgáltató tudomására jutott, a panasz kivizsgálásával összefüggő egyéb adatokat) a Szolgáltató a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja alapján továbbítja a Panaszok kezelése céljából az Adatkezelő részére. Az adattovábbítás tényéről, azzal egy időben, vagy azt megelőzően a Szolgáltató e-mail útján tájékoztatja a Felhasználót, az adattovábbítás címzettjének név, székhely, adatkezelési tájékoztató elérhetősége adatokkal történő megjelölésével. Amennyiben a Szolgáltató érdekkörébe tartozó panasz jut az Adatkezelő tudomására vagy a Panasz az Adatkezelő érdekkörébe tartozik, de a Szolgáltatót is érintheti, úgy a Felhasználónak a panasz kivizsgálásával összefüggő személyes adatait az Adatkezelő a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja alapján továbbítja a Panaszok kezelése céljából és/vagy a Panasz megválaszolása céljából a Szolgáltató részére. Amennyiben a termékeknek nem minőségi hibájával kapcsolatos (különösen ideértve a rendelésből kimaradt terméket, a rendelések felcserélését, az egyes termékek hiányos összeállítását) Panasz érkezik a Szolgáltatóhoz, úgy az Adatkezelő jogosult átvenni a Panasz kezelését, vagy elutasítani a Panaszt, ezek hiányában a Szolgáltató jogosult a Panaszt a Felhasználók felé kezelni. Az adatokat fogadó Adatkezelő a panaszok és minőségi kifogások kezelésének céljából a kapott és az ügy elintézése során keletkezett adatokat a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) és c) pontja alapján, tekintettel a Fogytv. 17/A. § (7) bekezdésére is, 3 évig kezeli.
Adatfeldolgozó: Web ITem Kft. (70/5312-654, info@item.hu) feladata az online tárhely biztosítása.
2.7.2.2 Ellenőrzés A Felhasználók tudomásul veszik, hogy ellenőrzési célból történő, a Szolgáltató részéről az Adatkezelő részére történő adattovábbítás a felek jogos érdeke alapján történik. Az adatkezelésről a Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználókat az adatkezelési tájékoztatójában.
2.7.3 Adatkezelések a www.kajakiraly.hu oldalon történő megrendelés esetén
2.7.3.1. A www.kajakiraly.hu webáruházban történő regisztrációra, a megrendelések feldolgozására vonatkozó rendelkezések a COOL JUMP Kft. www.kajakiraly.hu weboldalán tekinthetők meg.
2.7.3.2 Szállítás
A megrendelés leadását követően, annak érdekében, hogy a megrendelés gyorsan kiszállításra kerüljön, a COOL JUMP Kft. rendszere a Megrendelő személyes adatait elküldi az Adatkezelőhöz.
Az adatkezelés célja: a megrendelés mielőbbi kiszállítása.
Kezelt személyes adatok:
• Szállítási adatok: név, szállítási cím, telefonszám, e-mail cím, megrendelt termékek megnevezése, mennyisége, vételára, fizetési mód, megrendelésre vonatkozó megjegyzések, email cím, azonosító szám
Jogalap:
• Szerződés teljesítése [GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont]. Amennyiben Megrendelő ezen adatokat nem adja meg, Adatkezelő nem tudja teljesíteni a szerződést.
• Jogos érdek [GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont] a telefonszám és e-mail cím esetén, hogy az Adatkezelő szükség esetén el tudja érni a Megrendelőt, továbbá, hogy a Megrendelő e-mailben megkapja a visszaigazolást a megrendelésről.
A megrendelés leadásával a Megrendelő az Adatkezelő adatkezelési gyakorlatát elfogadja.
Adatkezelő nem jogosult a Megrendelő személyes adatait saját céljára felhasználni. Amennyiben ennek ellenére Adatkezelő felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot az előzetes beleegyezése nélkül, kivéve, ha ez a megrendeléssel kapcsolatos kérdés tisztázása érdekében történik, Megrendelő jogosult ezt a COOL JUMP Kft-nek e-mailben az cooljumpkft@gmail.com e-mail címen bejelenteni.
2.7.3.3 Adattovábbítás futároknak, futárok hívásai
Adatkezelő futárokat bíz meg a kiszállítással, és elküldi a futárnak a Megrendelő személyes adatait, hogy gyorsan ki tudja szállítani a megrendelést. Amennyiben a futár nem tudja elérni a Megrendelőt az általa megadott szállítási címen, akkor utasításokat kap az Adatkezelőtől, hogy felhívja a Megrendelőt a probléma egyszerű megoldása érdekében.
Az adatkezelés célja: a megrendelés gyors teljesítése
Kezelt személyes adatok:
• Szállítási adatok: név, szállítási cím, telefonszám, megrendelt termékek, fizetendő összeg, fizetési mód
Jogalap:
• Szerződés teljesítése [GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont]. Amennyiben Megrendelő ezen adatokat nem adja meg, Adatkezelő nem tudja teljesíteni a szerződést.
• Jogos érdek [GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont] a futár hívása esetén
2.7.3.4 Adattovábbítás bankkártyás és elektronikus SZÉP kártyával történő fizetés esetén
Kezelt személyes adatok:
- Bankkártyás fizetés esetén a fizető azonosítója, kosár tartalma, a tranzakció összege, dátuma, időpontja a SimplayPay online fizetési rendszer (Otp mobil szolgáltató) felé
- elektronikus SZÉP kártyával történő fizetés esetén az elektronikus SZÉP kártyát kibocsátó bank felé.
Jogalap:
• Hozzájárulás [GDPR 6. cikk (1) bekezdés (a) pontja] Adatfeldolgozó: Web ITem Kft. (70/5312-654, info@item.hu) feladata az online tárhely biztosítása.
Web ITem Kft (70/5312-654, info@item.hu)
2.7.4 Adatkezelések telefonos éttermi megrendelések esetén
Megrendelőnek lehetősége van az Adatkezelőnél megrendelését telefonon is leadni a 06/30 837 6622 telefonszámon.
Ezeket a megrendeléseket Adatkezelő számítógépen tárolja, és a további folyamatok során kezeli. A megrendelés elküldésekor az Adatkezelő a Megrendelő személyes adatait áthelyezi háttérrendszerébe, ahonnan az adatok továbbításra kerülnek más rendszerek részére további adatkezelésre.
Az adatkezelés célja: a megrendelés, számla kiállítása, a megrendelők nyilvántartása, egymástól való megkülönböztetése, a megrendelések azonosíthatósága és teljesítése, a megrendelés és fizetés dokumentálása, számviteli kötelezettség teljesítése, megrendelői kapcsolattartás, panaszkezelés, a célzottabb kiszolgálás.
Kezelt személyes adatok:
• Kapcsolati adatok: név és telefonszám, azonosítószám
. E-mail cím, és törzsvásárlói minőségre vonatkozó adat, amennyiben Megrendelő törzsvásárlói kedvezményt kíván igénybe venni, továbbá törzsvásárlói kedvezmény mértéke
• Helymeghatározási adatok: cím (irányítószám, város, ország, utca, házszám, emelet, ajtószám)
• Megrendelés dátuma, időpontja, a megrendelt termékek megnevezése, mennyisége, vételára
• Fizetési adatok: fizetési mód, bankkártyával vagy SZÉP kártyával történő fizetés esetén anonimizált bankkártya- vagy SZÉP kártya adatok
Jogalap:
• Szerződés teljesítése [GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont]. Amennyiben Megrendelő ezen adatokat nem adja meg, Adatkezelő nem tudja teljesíteni a szerződést, illetve nem tudja biztosítani a törzsvásárlói kedvezményt.
Adatkezelő a bankkártyával vagy SZÉP kártyával történő fizetés esetén semmilyen, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatot nem kezel, gyűjt, tárol, illetve ezen adatokhoz semmilyen módon nem fér hozzá.
Bankkártyával való fizetés estén a bankkártya és a kártyás fizetési tranzakció adatait a www.kajakiraly.hu webáruház elektronikus fizetési platformját működtető SimplePlay, Otp mobil, valamint az adott bankkártyát vagy az elektronikus SZÉP kártyát kibocsátó bank kezeli.
Az online bankkártyás fizetések a Simplee Play rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kerekedőkhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Simple Play, AZ Otp mobil felügyelete alatt álló intézmény,
Mentett fizetési módok
Megrendelő annak érdekében, hogy a rendelési folyamat kényelmesebb legyen, elmentheti a preferált fizetési módot. Ennek célja, hogy a Megrendelőnek a következő rendelésekor ne kelljen újból megadnia a fizetési adatait. Ezen adatok tárolásához a Megrendelő előzetes hozzájárulása szükséges. A fizetési adatokat Megrendelő a beleegyezés mezőre kattintva mentheti el. Megrendelő bármikor visszavonhatja beleegyezését, amennyiben a Felhasználói profiljában az erre vonatkozó mezőt törli, vagy erről e-mailben értesíti a cooljumpkft@gmail.com e-mail címen.
Adatkezelő bankkártyával vagy SZÉP kártyával történő fizetés esetén semmilyen, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatot nem kezel, ezen adatokhoz semmilyen módon nem fér hozzá.
Kezelt személyes adatok:
• Fizetési adatok: fizetési mód, anonimizált bankkártyaadatok
Jogalap:
• Hozzájárulás [GDPR 6. cikk (1) bekezdés (a) pontja]
Adatfeldolgozó:
A felé Web ITemKft. (70/5312654) feladata az online tárhely biztosítása.
2.9. Hirdetés és marketing
2.9.1. Direkt marketing Hírlevél Adatkezelő nem végez direkt marketing tevékenységet, azonban Megrendelő hírlevelet kaphat Adatkezelő termékeiről, szolgáltatásairól, akcióiról a COOL JUMOKft.-tő.. Az adatkezelés részletes szabályai a www.kajakirály.hu oldalon olvashatók.
2.9.2. Nyereményjátékok
Adatkezelő nyereményjátékairól a www.kajakiralyhu oldalon értesülhet, amelyre a www.kajakiraly.hu oldalon található feltételek vonatkoznak. A nyereményjátékban való részvételhez a Megrendelő hozzájárulása szükséges, amelyet a jövőre vonatkozóan Megrendelő bármikor visszavonhat az cooljumpkft@gmail.com.címre küldött e-maillel.
2.9.3. Kuponok
Adatkezelő kuponokat kínál Megrendelőinek egyes marketing kampányok során. Azon célból, hogy Adatkezelő ellenőrizni tudja a kuponok számát, értékét és beváltási gyakoriságát, valamint, hogy megelőzze az ezekkel való visszaélést, különböző személyes adatokat gyűjt.
Kezelt személyes adatok:
• Kapcsolati adatok: név, e-mail cím
• Kupon információk: kampány neve, kupon érvényessége, felhasznált kuponhoz tartozó rendelés, kuponok száma
Jogalap:
• Jogos érdek [GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont] Web ITem Kft.(70/5321-654, info@item.hu) feladata az online tárhely biztosítása.
2.9.4. Panaszkezelés
Amennyiben az adatkezeléssel vagy az Adatkezelő szolgáltatásával kapcsolatban Megrendelőnek panasza merülne fel, panaszát elsősorban a cooljumpkft@gmail.com email címre küldött üzenettel jelezheti. Ezen kívül postai úton az alábbi címe küldheti panaszát: 8000. Székesfehérvár, Tóvárosi ln. 1. 1./1., azonban jelezheti panaszát a 06/30 837 6622 telefonszámon is.
Az adatkezelés célja: Megrendelő elégedetlenségét, kérését, javaslatait az Adatkezelő kivizsgálja, és a problémát megoldja.
Az adatkezeléssel kapcsolatos panaszok kezelése és nyomon követhetősége, továbbá a Megrendelő személyazonossága, a panasz pontos időpontja és tartalma, valamint a panasszal kapcsolatban nyújtott információk dokumentálása érdekében Adatkezelő minden panaszról (írásbeli és telefonos) jegyzőkönyvet vesz fel.
A telefonhívás elején Adatkezelő a hívó felet tájékoztatja az adatkezelő személyéről, az adatkezelés (panaszkezelés) céljáról, valamint arról, hogy lehetősége van panaszát postai vagy elektronikus levélben benyújtani.
Kezelt személyes adatok:
• írásbeli panasz esetén:
o név;
o cím vagy e-mail;
• a panasz tárgya és tartalma, a rendezés módja
a szolgáltatással kapcsolatos panasz esetén továbbá:
o azonosítószám
o megrendelt termékek megnevezése, vételára
o a megrendelés és a panasz bejelentésnek időpontja
o elektronikus levélben elküldött panaszokra adott és az írásbeli panaszokra adott levélbeli válaszok tekintetében az Fgytv. 17/A. § (7) bekezdése alapján három év
• telefonon érkezett panasz esetén – ha a panaszt nem lehetett azonnal kezelni – Adatkezelő jegyzőkönyvet vesz fel, amely a következő adatokat tartalmazza:
o név;
o cím;
o a panasz benyújtásának helye, időpontja, módja, tárgya és tartalma;
o a panasz egyedi azonosító száma.
Jogalap:
• Jogi kötelezettség teljesítése a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A §-a és a GDPR 6. cikk (1) c, pontja alapján.
Adatfeldolgozó: a Web ITem Kft (70/5312 654, info@item.hu) feladata az online tárhely biztosítása.
3. Az adatok megőrzésének időtartama
Adatkezelő az adatokat általában a cél teljesülését követően törli. Az adatkezelés céljától függően eltérő törlési szabályok vannak érvényben. A megőrzési időszak elteltével a tárolt adatok törlésre kerülnek.
A Megrendelő személyes adatait az Adatkezelő a Megrendelő kérésére is törli, kivéve, ha jogi kötelezettség írja elő az adatok megőrzését. Vannak jogszabály által előírt megőrzési időszakok is, ezért a Megrendelő adatainak törlésére irányuló kérelme ellenére – a jogszabályi előírások miatt – előfordulhat, hogy a tárolt adatok egy részét Adatkezelő mégis köteles megőrizni. Ebben az esetben azonban az adatok további kezelésének korlátozására kerülhet sor.
A különböző adatkezelési jogalapokra irányadó megőrzési időszakok:
• hozzájárulás: amíg Megrendelő nem kéri az adatok törlését vagy nem vonja vissza a beleegyezését
• jogos érdek: amíg Megrendelő nem kifogásolja személyes adatainak a megadott célra történő kezelését, kivéve, ha Adatkezelő bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek a Megrendelő érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
• jogi kötelezettségek:
o a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:22 §-ának megfelelően Adatkezelő a szerződés megszűnését követő 5 évig kezeli a Megrendelővel kötött szerződésből eredő követelések és jogok érvényesítéséhez szükséges adatokat.
o a számviteli kötelezettségeink teljesítése céljából a számviteli dokumentumokban feltüntetett név- és címadatait Adatkezelő legalább 8 évig megőrzi a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. §-a alapján.
o a panaszkezeléssel kapcsolatban kezelt adatokat Adatkezelő 3 évig megőrzi a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. §-a alapján.
Ezek mellett Adatkezelő továbbra is tárolja a Megrendelő adatait, amennyiben erre a GDPR 17. cikkének 3. bekezdése feljogosítja. Ez különösen azokra az esetekre vonatkozik, amikor Megrendelő személyes adataira Adatkezelőnek a saját jogi igényeinek megállapításához, gyakorlásához vagy védelméhez van szüksége.
4. Együttműködő partnereink
Adatkezelő nem adja át Megrendelő adatait jogosulatlan harmadik fél számára. Adatkezelő azonban szolgáltatásai teljesítése érdekében egyes kiválasztott szolgáltatókat vesz igénybe, akik számára korlátozott és szigorúan ellenőrzött hozzáférést biztosít egyes, az Adatkezelő által kezelt adatokhoz.
4.1. Szolgáltatók
Adatkezelő különböző adatfeldolgozók szolgáltatásait veszi igénybe, akik a Megrendelők személyes adatait a GDPR 28. cikkében előírt követelményeknek megfelelően, kizárólag az Adatkezelő utasításai szerint kezelik, és ezekre az adatokra semmilyen igényt nem tartanak. Adatkezelő csak olyan adatfeldolgozókat bíz meg, akik az adatok biztonságát megfelelően biztosítani tudják.
Adatkezelő különböző adatfeldolgozókat vesz igénybe, akiket időről időre lecserél, ezért a személyes adatok konkrét címzettjeinek felsorolása nem lehetséges. Adatkezelő azonban Megrendelő kérésére tájékoztatja az adott időpontban igénybe vett adatfeldolgozó(k)ról.
A jelen Adatkezelési Szabályzat érvénybe léptetésekor az alábbi adatfeldolgozók férhetnek hozzá és dolgozhatják fel a Megrendelő adatait:
A www.kajakiraly.hu végzi a webáruház működésének, egyes technikai funkcióinak napi szintű folytonos felügyeletét és hibaelhárítását.A Web ITem Kft (70/5312 654, info@item.hu) feladata az online tárhely biztosítása. Az adatok szinkronizálását és a szoftverek üzemeltetésére vonatkozó informatikai szolgáltatásokat a Web ITem Kft (70/5312 654, info@item.hu) végzi.
4.2. Harmadik felek
Adatkezelő az adatfeldolgozók mellett harmadik felekkel is együttműködik, akiknek szintén továbbítja a Megrendelő személyes adatait. Ilyen harmadik felek például az Adatkezelő tanácsadói, ügyvédei, adószakértői, akik szerződés alapján kapják meg a Megrendelő személyes adatait, és jogi okokból vagy Adatkezelő saját érdekei védelme érdekében kezelik azokat.
4.3. Bűnüldöző hatóságok és bírósági eljárások
Adatkezelő bizonyos esetekben köteles jogi kötelezettségek teljesítése vagy saját érdekből károk megelőzése, követelései érvényesítése és az indokolatlan követelések elhárítása érdekében személyes adatokat hatóságoknak, bíróságoknak áradni.
5. A Megrendelőt megillető jogok személyes adatai kezelésével kapcsolatban
5.1. Hozzáférési jog
Megrendelőnek joga van tájékoztatást kapni arról, hogy Adatkezelő mely adatokat tárolja róla és ezeket hogyan kezeli.
Adatkezelő a Megrendelő kérésére köteles tájékoztatást adni arról, hogy Adatkezelő személyes adataira vonatkozóan folytat-e adatkezelést, és amennyiben igen, hozzáférést ad a Megrendelő számára a személyes adatokhoz, valamint tájékoztatja a következő információkról:
• az adatkezelés célja(i);
• az adatkezeléssel érintett személyes adatok kategóriái;
• a személyes adatok továbbítása esetén az adattovábbítás jogalapja és címzettje(i); • az adatkezelés tervezett időtartama;
• a Megrendelő jogai a személyes adatok helyesbítésével, törlésével és kezelésének korlátozásával, valamint a személyes adatok kezelése elleni tiltakozásával összefüggésben;
• a Hatósághoz való fordulás lehetősége;
• az adatok forrása (amennyiben a Megrendelőtől származnak a személyes adatok);
• az adatfeldolgozók neve, címe és az adatkezeléssel összefüggő tevékenysége
• automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az érintettre nézve milyen várható következménnyel jár.
Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát díjmentesen bocsátja a Megrendelő rendelkezésére. A Megrendelő által kért további másolatokért Adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha Megrendelő elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban kell rendelkezésre bocsátani, kivéve, ha a Megrendelő, mint érintett másként kéri.
Megrendelő kérelmére Adatkezelő köteles indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem benyújtásától számított egy hónapon belül, közérthető formában megadni a tájékoztatást. Megrendelő a hozzáférés iránti kérelmét a jelen Adatvédelmi nyilatkozatban meghatározott elérhetőségeken nyújthatja be személyazonosságának egyidejű igazolása mellett.
5.2. Helyesbítéshez való jog
Megrendelő kérelmezheti pontatlan személyes adatainak helyesbítését, illetve a hiányos adatok kiegészítését az adatkezelés céljának figyelembevételével és a helyes adatok megjelölésével. Adatkezelő a helyesbítést indokolatlan késedelem nélkül elvégzi.
5.3. Törléshez való jog (elfeledtetéshez való jog)
Megrendelő kérelmezheti, hogy Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a Megrendelőre vonatkozó személyes adatokat, Adatkezelő pedig köteles arra, hogy ezen személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
• a törölni kívánt személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötte vagy más módon kezelte;
• Megrendelő visszavonja hozzájárulását és az adatkezelésnek más jogalapja nincs; • Megrendelő tiltakozik a személyes adatai kezelése ellen;
• a személyes adatok kezelése jogellenesen történt; • a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
• a személyes adatok hozzájáruláson alapuló gyűjtésére az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások gyermekek részére történő kínálásával kapcsolatosan került sor.
Ha az Adatkezelő nyilvánosságra hozta (harmadik személy számára elérhetővé tette) a személyes adatot, és azt a fentiekben foglaltak alapján törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az ésszerűen elvárható lépéseket, intézkedéseket annak érdekében, hogy tájékoztassa az érintett személyes adatokat kezelő adatkezelőket, hogy az érintett kérelmezte tőlük a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését. A személyes adatokat nem kell törölni abban az esetben, amennyiben az adatkezelés szükséges:
• a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából;
• a személyes adatok kezelését előíró, az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése, illetve közérdekből vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából;
• a népegészségügy területét érintő közérdek alapján;
• a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból, amennyiben a törléshez fűződő jog valószínűsíthetően lehetetlenné tenné vagy komolyan veszélyeztetné ezt az adatkezelést; vagy
• jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.
Amennyiben Megrendelő a személyes adatai törlését kéri, Adatkezelő kérelmének haladéktalanul, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül eleget tesz, kivéve azon adatok esetében, amelyeket a szerződésből fakadó jogok és kötelezettségek érvényesítése céljából vagy jogszabály előírása alapján továbbra is köteles kezelni.
5.4. Az adatkezelés korlátozásához való jog
Megrendelő jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
• vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy Adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
• az adatkezelés jogellenes, és Megrendelő ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
• az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de a Megrendelő igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
• a Megrendelő tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az Adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e a Megrendelő jogos indokaival szemben.
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak a Megrendelő hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Az adatkezelés korlátozásának feloldásáról az Adatkezelő előzetesen tájékoztatja Megrendelőt.
5.5. A személyes adatok helyesbítéséhez vagy törléséhez, illetve az adatkezelés korlátozásához kapcsolódó értesítési kötelezettség
Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat a személyes adatok helyesbítéséről, törléséről vagy az adatkezelés korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölte, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Adatkezelő kérésre tájékoztatja Megrendelőt e címzettekről.
5.6. Adathordozhatósághoz való jog
Megrendelő kérheti Adatkezelőtől, hogy továbbítsa a rá vonatkozó adatokat géppel olvasható formátumban Megrendelő vagy más felelős személy részére, ha az adatkezelés hozzájáruláson vagy szerződésen alapul és az adatkezelés automatizált módon történik. Ennek megfelelően Adatkezelő az adatokat pdf formátumban bocsátja a Megrendelő rendelkezésére.
5.7. A személyes adatok kezelése elleni tiltakozáshoz való jog
ítés, a törlés, a korlátozás, a tiltakozás, valamint az adathordozhatóság iránti kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. Adatkezelő a határidő meghosszabbításáról a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja Megrendelőt. Ha Megrendelő elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, Adatkezelő a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton adja meg, kivéve, ha azt a Megrendelő másként kéri.
Ha az Adatkezelő nem tesz intézkedéseket a Megrendelő kérelmére, Adatkezelő késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy panaaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
A Megrendelő kérelme esetén az információkat, a tájékoztatást és a kérelme alapján megtett intézkedést Adatkezelő díjmentesen biztosítja. Ha a kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, figyelemmel
Ez magában foglalja az adatkezeléssel szembeni kifogást is, amelyet a Megrendelő hozzájárulása nélkül, de jogos érdeke alapján kezel az Adatkezelő. Ez vonatkozik például a közvetlen üzletszerzésre. Megrendelő bármikor tiltakozhat a további hírlevelek küldése ellen. Megrendelő abban az esetben tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen, ha az adatkezelés
• közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges;
• Adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges.
Tiltakozás esetén Megrendelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek a Megrendelő érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, Megrendelő jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon az Adatkezelőre vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen. Ha Megrendelő tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
5.8. A kérelmekkel kapcsolatban hozott intézkedések
Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy h
A kiválasztott termék bekerült a kosárba
Üdvözlünk!
Kapcsolat ellenőrzése...
Kérem, várjon!
